Nala!

Jobbiga besked idag. Mamma har varit hos vetrinären med Nalisen. De kollade hennes knölar och det hade gått att operera men hon är för gammal:( Förmodligen skulle hon inte klara en sådan operation och de rekomenderade att avliva henne idag. Mamma ville ta hem henne och ha henne hemma över natten för att hinna säga hej då. Imån kommer hon somna in. Ska åka till mamma idag och säga hej då. Fy vad jobbigt. Är så ledsen men vet att det är bäst för hennes egna skull. Hon är gammal oxå så de sista åren har varit våra plus år med henne. Har ju haft henne sen hon var 7 veckor och nu är hon 14 ½. Många år tillsammans. Kom ihåg när vi skaffade henne. Hon var som en liten korv, så rund och tjock. Jobbigt när djur blir gammla och dåliga. Tror inte hon lider så mycket nu men kommer att göra. Åhh! Lilla Nala! Du har funnits med oss sen vi var små. Ska ta några fina kort på henne i snön hemma hos mamma. Hon älskar snön och blir som en valp när hon springer i den:) Hon ska få en perfekt sista dag med familjen<3






Kommentarer
Postat av: Linda

Jag kan inte bara föreställa mig hur tung denna dagen kommer bli för dig/er. Hon har ju varit en stor del av ditt liv väldigt länge, sedan är det ju väldigt fint att hennes sista stund blir tillsammans med er, tänker massa på dig. Började gråta av ditt inlägg, dels för att du skrev så fint, och dels för att min egen hund har tumörer och jag vet att vi en dag inte kommer ha henne mer.



Kommer så väl ihåg denna fina hund från när vi var små, alltid SÅ snäll!

Gör denna dagen fin för henne nu och vet att jag tänker jättemycket på er! kram



P

2010-01-18 @ 15:23:12
URL: http://lillyz.blogg.se/
Postat av: isabelle

Förstår precis.

Usch vad hemst, det är snart två årsedan vi fick ta bort våran hund som bara var 6år. Han hade cancer i levern. Man får tänka positivt att tänk alla bra dagar hon haft, så fick jag tänka med våran hund innan vi avlivade honom. Jag har fortfarande ett stort hål efter honom. Men jag ser mer positivt på det nu för jag tänker på att han har det bra nu. Och han fick väldigt fina år med oss.



Gör en fin dag för eran hund imorgon.

Kommer tänka på er imorgon !

Kram Isabelle

2010-01-18 @ 18:45:01
URL: http://isssabellle.blogg.se/
Postat av: Linda

Förstår att det var jobbigt. Men jag tror ändå att hellre detta, att hon var med de som älskade henne så mycket, och sedan att hon faktiskt fick somna in istället för att gå en tid och ha ont..

Hon fick ju trots allt ett väldigt fint liv på grund av er.



Mm, jag tror nog jag fått alla dina kommentarer, men ibland verkar det ta ett tag från att jag godkänt dem tills de syns :)



Haha, vi är fullkomligt normala, det är alla andra det är fel på ;)

Vet att de sa "I hennes skor" att ett par jeans kanske man är för tjock för, en tröja sitter fel, men skor passar alltid. såå sant!

2010-01-19 @ 23:03:15
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0