7 februari

Jag har varit lite off de senaste dagarna. Många andledningar till det. I torsdags åkte jag till mamma för att jag skulle träna och sen sova där. Fick ett chokernade besked. Det ringde i telefonen och en olycka hade hänt. Trodde inte det var något allavarligt så. Men det var det. I torsdags somnade min älskade farfar in. De hade hittat honom i lägenheten på golvet med kudde och täcke. Hoppas verkligen inte att han plågades. Jag tror han gjorde det, att han försökte nå hjälp eftersom han låg på golvet:( Dessa dagarna har varit riktigt jobbiga. Har inte rikgitgt fattat och jag kan inte sluta tänka på att. Hur mycket tårar kan en människa fälla? Har hänt så mycket jobbigheter nu och jag kan inte annat än att undra vad som händer här näst. Farfar blev bara 60 år, han hade kunnat leva lite längre till. Men det levendet han hade så visste vi att han inte hade lång tid kvar. Även fall man visste att han inte mådde bra så trodde man inte att det skulle gå så fort. Han vägrade gå till doktorn, jag tror han visste helt enkelt och gav upp. Till oss sa han att det är ingen fara. Att han trivdes med sitt nya liv. Men vi märkte skillnad. Nu sitter jag här i ovishet och undra vad som hände. Va han sjuk? Hoppas jag får veta andledningen snart. Jobbigt att gå och fundera på allt. Just nu känner jag att han inte har det bra, konstig kännsla inom mig. Jag hoppas innerligt att han och morfar sitter där uppe och ha det så bra. Att morfar spelar dragspel och farfar sjunger med. De älskade varandra! Jag vill tro att det finns ett liv här efter.

Vila i frid älskade farfar och hälsa morfar från mig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0