21 januari

Imån åker älsklingen för att plugga i Stockholm. Kommer bli tomt och ensamt! men förmodligen börjar jag jobba tisdag så då är jag mest på jobbet och hoppas på att jag inte kommer känna av det så mycket. Men det kommer bli jobbigt vilket fall. Tänk vi har bott ihop i 3½ år och träffats varje dag. Även innan vi flyttade ihop var vi tajta! Första perioden ska han vara iväg 6 veckor, som tur väl är så bokade jobbet en resa hem redan nästa fredag, men sen vet vi inte om han kommer förän de 6 veckorna är över. Han måste iof hem om 5 veckor eftrsom vi flyttar då:) Så max 4 veckor ifrån varandra! Va löjlig man är;)

Var och fikade i vårt hus i tisdags, bestämde datum osv. Så huset blir vårt den 24 februari. Några dagar tidigare än innan, mycket pga att F är iväg i stockholm det andra datumet och det är mitt i veckan för den delen. Så nu får vi flytta på helgen och då är han ändå ledig från skolan. Igår var jag på banken och fixade med lånen och skrev på massa papper. Gud va saker man ska tänka på när man köper hus. Har fått göra en lista för att inte glömma något, men tror nog man glömt något ändå. Lär väl fylla på listan! men har iaf hunnit ringa massa i veckan, det där med försäkringar är ju en djungel. Första jag ringde till skulle ha 7000kr/år för den bästa försäkringen och en annan skulle ha 3000kr/år. Samma försäkringar olika bolag. Känner att det var tur jag ringde runt för vi tänkte först ta den för 7000:- för trodde inte det skulle vara sådan skillnad! Tänk va lurad man kan bli. Har även ringt till komunen så ska bara fylla i pappret och skicka in. Det mesta är klart men vill inte stryka förän det är helt spikat:)

TO DO

Vatten&Sopor
El (till huset)
Villa&hemförsäkringar
Bredband
Adressändring
Boka bankmöte för övergång
Säga upp lägenheten
Säga upp el (lägenheten)
Lämna in alla påskrivna papper
Fullmakt




Snart är det vårt!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad roligt att det är så snart. Jag trodde inte ni skulle få flytta in förren senare i vår. Mycket att fixa innan, men tänk känslan när sista flyttlasset gått och ni står där i ERAT hus. Vilken känsla!!



Det är säkert jobbigt att vara ifrån honom med tanke på att ni är vana vid varandras sällskap, men tiden kommer nog gå snabbt :)



Träning blir man beroende av (på ett bra sätt) så det är säkert jobbigt att vara utan nu, när har läkarna sagt att du kan börja träna igen, på ett ungefär?

2012-01-24 @ 00:01:26
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0