Vi har köpt hus!

Det är de jag försökt hålla hemligt! Allting känns såååå bra.För ca 3 veckor sen så kikaade vi på ett hus. Inga av de jag skrivit om här på bloggen.Iaf så fastnade vi för det helt totalt! Vilket vi inte hade trott att vi skulle hitta oss ett hus nu.Vi bestämde oss för att kika på att själva. Samma dag kom det in ett bud från ett annat par. Vi var iaf och kikade på att med ägarna själva, inga andra som kollade. Var där i över 1 timme!De visade runt oss och hur allting sett ut innan och sådär. Jag tror vi bestämde oss direkt när vi klev innanför dörren första gången men bestämde oss för att lägga bud efter att ha tittat en andra gång. Det är inte jätte stort hus men alldeles lagom och perfekt till oss:)

Vi la vårt bud över de andra förra fredagen, sen la de andra paret ett bud över det i tisfags. Ska även nämna att vi känner de andra och har vatt skitjobbigt att buda mot dem. Man höjer huset helt i onödan, men de ville ju oxå ha huset. Iaf så körde de med ett rävspel och ljög att de kunde lägga så mycket mer, men efter vårt sista bud som vi la i torsdags så avvek de. Sur blev jag men samtidigt glad att vi vann!

I februari/mars flyttar vi. Längtar som tusan! Tänk på sommrarna med alla grillpartyn på den stora altanen. Åhh va jag längtar nu trots att jag ät orolig jämt när de gäller ekonomi så kommer detta bli bra!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är så glad för eran skull, ni kommer ha så roligt med att göra iordning och alla renoveringsprojekt. Åh vad jag längtar efter bilder så man kan följa detta, pengar är något jag stressar över dagligen, men samtidigt, igår är historia, imorgon är framtiden, här och nu är vad som räknas. Ni kommer fixa det. Grillfester, massa vänner på somrarna, veta att allt är ERT - grattis igen!! Trist det där att ni var tvugna att buda över era vänner/bekanta, men om båda ville ha huset och ni vann budgivningen hoppas jag inget är förstört mellan er nu? Återigen, jättegrattis, jag vet hur mnga gånger jag läst om att du velat bo i hus, tror detta kommer bli riktigt bra för dig :)

2011-11-16 @ 21:19:16
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0