Påskhelgen

Helgen har varit kanon. Fredags var Meja och Melwin här, vi bakade hela dagen. Det blev macarones och chokladsnittar (snittarna är mina favoritkakor). Jag kan faktiskt säga att jag blev nöjd med macaronesen eftersom det var första gången jag testade. De blev fina oxå för den delen:) Ska lägga ut receptet sen.

Lördagen åkte jag och älsk in till stan och köpte byxor till han. Hitade 2 par som var skitsnygga! Sen åkte vi och hämtade ett bord hos bror som vi ska ha i källaren och han följde med oss till Glaciären så nu har man tagit premiärglassen. Tog faktist 2 vanliga smaker som innehöll mjölk och jag har klarat mig utan magont! *PepparPeppar*Tänk förra året blev det alltid sorbe, visst det är oxå got men inte varje gång. Sen åkte vi hem och förberedde påskmiddagen inför söndagen och sedan vidare till F-stad för påskfirande med mammas släkt. Vi åt stek, rödvinssås och hasselbackspotatis. Gottit! Himla trevligt och ännu trevligare med överraskningar:) Blev även jakt efter påskägg och påskpresenter i trädgården alla barn och alla vuxna. Man ska vara barnslig!

Söndagen hade jag och Fredrik påskmiddag med hans familj och min familj. Jättetrevligt och jättegott! Sen var vi så trötta när alla åkt så gick och la oss i sängen och kollade på tv. Idag så har vi bara slappat innan älsk åkte til sthlm igen. Nu komme rhan inte hem på 2 veckor. Tråkigt och tomt här hemma! Just nu gör Melwin mig sällskap i alla fall:)

Duktningen inför påskmiddag!
Hos mamma



Hos mig & F


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken härlig påsk det verkar som att ni har haft, med massa god mat och att få umgås med familjen! :)

2012-04-10 @ 18:16:20
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0