17 oktober

Dagarna flyter på. Förra veckan var jag hos ortopeden och tog bort gipsskenan. Kändes både skönt och skrämmande. Var konstigt utan den. Tänk om jag råkar trilla på armen igen eller slå i den någonstans, vad händer då liksom? Orolig! Men nu har jag vatt utan den i 6 dagar och det gårframåt. Jag har börjat hos en sjukgymnast, var där idag för tredje gången och ska dit på torsdag igen. Jag gör många övningar hemma de andra dagarna och jag ska försöka göra dem så ofta som möjligt. Jag kan inte böja armen, det tar liksom stopp när den kommit upp i 90 grader. det verka oroväckande men vi får ta var dag som den kommer och hoppas på det bästa. Jag får inte belasta den för tungt heller, men det kan jag iof inte eftersom smärtan är outhärdig och jag har ingen kraft. Jag har fått min sjukskrivning förlängd i 3 veckor till sen får vi se. Tråkigt att vara hemma men har inget val, hade verkligen inte kunnat jobba. Kan knappt göra något hemma själv liksom.

Sista kvällen i Turkiet. Samma dag vi fick komma ut från sjukhuset.


Det är jobbigt att kolla på bilderna.
Blir bara ledsen och jag är så tacksam att jag har min fina sambo! 


Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att slippa gipset nu iaf, men förstår ur oerhört frustrerande det måste vara att gå hemma. Får hoppas det kommer gå framåt hos sjukgymnasten också, så skönt att du har stödet från din sambo nu iaf. Jag har aldrig brutit något, man kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att träna upp sin arm igen, men du fixar det här!!

2011-10-18 @ 21:57:29
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0