28 november

Jag märkte förra veckan att jag fått två utstående men på armen. Har haft jätte ont och trott det varit för att jag jobbat och ansträngt mig för mycket. I helgen så blev utbucklingarna mer och mer synliga och jag började fundera på om det var spikana som började stötas bort i mig. Men tänkte att så kan det väl inte bli?

Iaf så vart jag i varmbadet idag på sjukhuset och när jag var där passade jag på att fråga sjukgymnasterna. Hon kollade och sa att jag nog skulle ringa doktorn när jag kom hem. Men jag gick istället upp till orotpeden och frågade om de kunde bli värre osv. Har ju fått en tid i december men blev orolig om det är för lång tid att vänta. Iaf så är spikarna påväg utåt och min kropp stöder förmodligen bort dem. Om det går hål så måste jag åka in direkt till akuten:( De kunde inte göra något nu utan jag får vänta tills mitt läkarbesök är, ska röntgas och så då. Så nu är det bara att vänta och se.

Tycker detta är skitjobbigt nu! Har så ont och armen känns som att det går åt det sämre hållet hela tiden. Skruvarna syns tydligt genom huden, fast de har inte gått igenom. Hoppas inte att de gör det. Tänk om det blir värre? Ska jag verkligen göra mina övningar!? Antar det bara är att ta varje dag som den kommer, som jag försökt göra innan.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!

Jag krossade min armbåge i somras och operades och flera spikar sattes in i armbågen. Nu har en av dem börjat synas jättetydligt genom huden och det gör även lite ont. Varit på återesök hos ortopeden och ev att de måste ta bort dem men tidigast till våren.

Vad har du gjort för nåt? Googlade på "spikar, syns genom huden" och hittade din blogg.

/Lotta

2011-12-12 @ 16:14:30
Postat av: Madde

Hej! Oj jag trodde det var ovanligt att krossa armbågen. kan vara bra att prata med någon med samma problem! Jag trillade i en trappa på en semsetser i turkiet, tillade hela trappan ner och tog emot med armbågen så hela tyngden hamnade där.



Vad har du gjort då?

Jag ska till ortopeden imån först och främst fick jag en tid för att jag inte har utvecklats någonting med min arm. kan nämligen inte böja den:( men har väntat länge på att få en tid och undertiden så har spikarna börjat kika ut.

/Madeleine

2011-12-12 @ 18:33:52
URL: http://maddish.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Madeleine!



Jag cyklade med en golfklubba och den åkte in i framhjulet = tvärnit! :-( Såå himla dumt, men gjort är gjort, glad att jag inte slog i huvudet!



Opererades, spikar, ståltråd och nån metallplatta sattes in för själva "knölen" på armbågen trycktes sönder... Gipsad i två veckor. Hände oxå i somras och först nu kan jag böja och sträcka armen relativt bra igen. Från början var armen i 90 graders vinkel. Gått hos sjukgymnast och även tränat, tränat, tränat hemma... (Så trist, motivationen har verkligen trytit ibland. Sträckt arm är ju 0 grader och nu kommer jag ner i ca 15 grader, fullt böjd = 150 gr och jag kommer nu äntligen upp i 140 gr. Tror inte det blir bättre men tänk i början av hösten, då kunde jag inte ens sätta upp mitt eget hår i hästsvans utan min man måste hjälpa mig!



Nu har i alla fall en av spikarna börja synas genom huden och den syns oxå. Lite läskigt... Kanske det går att operera bort men först i vår har min läkare sagt.



Hoppas det kommer gå bättre för dig!

Kul att "prata" med någon med samma bekymmer!



/Lotta

2011-12-12 @ 19:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0