Året som gick (2010)

Januari

Denna månaden hände en hel del. Jag mådde pyton och kändes som att jag nått båtten. Jag blev sjuksriven från mitt jobb, mitt första jobb där jag hade fått en min första riktiga anställning. Garanterade tider osv. Var en jobbig månad. Jag gick ut med min sjukdom för första gången i bloggen.

Även denna månad fick vi ett jobbigt besked om våran älskade Nala! Den finaste hunden var sjuk och vi blev tvugna att ta bort henne så hon slapp lida. Jobbiga dagar och jag tänker på henne varje dag.


Givetvis var det en jobbig och tung månad men jag hann fundera en hel del. Tog tag i mitt fotbollsspelande och hittade nya vänner. Vi hann även med en hel del shopping till lägenheten.




Februari

Tråkigt att gå hemma om dagarna och det gjorde att jag började fundera ännu mer. Fick iordning på vår lägenhet. Men även denna månaden skulle bli jobbig. Fick ett chockbesked i början av februari och jag tror fortfarande inte att det är sant. Min fina farfar hade hittats i sin lägenhet på golvet och han hade somnat in. Känner en stor tomhet att inte ha han här längre men vet att det var det bästa kanske. Även begravningen infann sig denna månaden och min farfar fick sitt slut.





Mars

Familjen skaffade sig ett litet nytt tillskott. Lilla söta mitzi. Sessan undrade va det var för filur och nu äntligen börjar de komma överens. Dock gillar nog Mitzi Sessan mer. haha!


Jag började med sjukgymnastiken efter en lång köväntan. Fortfarande sjukskriven och jag började inse att jag aldrig skulle komma tillbaks till mitt jobb, hur mycket jag än ville så kunde inte kroppen klara av att. Fick även testa på akupunktur för första gången hos sjukgymnasten.

Vi åkte även till egypten denna månad. Ett härligt break efter allt som hänt. Uppvilning om något!





April

Vi satte igång att fick irodning vårt vardagsrum. Vita väggar med en svartmöntrad fonvägg. Vi blev mer än nöjda och det gjorde pricken över i:et så vi började trivas mer.
Påsken firades hos mormor men en underbart god påskmiddag.

Jag började fundera på vad jag ville göra med mitt liv, kände mig begränasd med tanke på värken. Tog mig i kragen och sökte lite skolor och det kändes bra.

Tvisten med Försäkringskassan sattes igång och det nekar mig än efter 3:dje gången jag överklagat!

Mina magproblem satte igång ännu mer så fick blir flera utredningar och besök hos vårdcentralen.

Maj

Beställde våra förlovningsringar och det var jobbigt att vänta ända till den 23 juni kan jag lova. Äntligen skulle all otur och all sorg vända! År 2010 började ju minst sagt inte så bra.

Iaf så blev det mycket sol på balkongen. Jag började testa mig fram på jobbfronten. Testade på restaurang igen men pallade inte mer än 2 veckor. Pissjobb! Glad det belv som det blev ändå och att jag inte är kvra där. Nu har jag testat och aldrig mer, inte på några år iaf!

Älsklingen fyllde 21 år!

Jag var på jobbintervjuv på Lidl, men vågade inte hoppas på för mycket. Efter några dagar ringde de och sa att chefen ville träffa mig och om vi kände att det kändes bra så fick jag jobb under sommaren. Jag började även jobba på timmar redan nu. Och jag trivdes kanon!

Fortsatte att gå till vårdcentralen och mitt hopp försvann eftersom det togs prover efter prover och inget hittades. Magen blev dock bara värre och värre.

Juni

Tränade mycket fotboll och det blev en hel del matcher med damsjuan!

Jag drog med mig mamma, mormor, moster och hannsing på fotografering med modell för 1 dag. Skit skojj och ett minner för livet.



Jag var även på intervjuv på skolan jag sökt och jag fick besked redan där att jag kommit in! Glad om något var jag när jag kom därifrån:) Hösten såg äntligen ut att vara uppbokad.

Vår förlovningsdag ägde rum den 23 juni på en filt uppe på utkiksberget med massa mys och mat. En av de bästa dagarna på året




Juli

Denna månade bestod av mycket grillning, sol och bad. Väldigt varm månad. Och poolen kom äntligen på plats hemma hos familjen. Blev mycket mys med familjen och mitt schema på Lidl utökades med fler timmar.





Augusti

Äntligen kom doktorn fram till vad det var för fel på min stackars mage. Någon slags bakterie som utvecklar magsår så jag fick gå på massa olika tabletter bla antibiotika.



Ännu mera jobb! Jag fick mer och mer ansvar:)
Denna månad var det även dags för sailet.  Jag gick på agilityuttagning med Sessan och vi klarade alla testen.
Mycket shopping blev det oxå. fast tycker iof jag shoppat mycket detta året om man kollar tillbaks i bloggen.

Just det jag fick en allergisk reaktion av tabletterna jag åt för magonten. Massa utslag på hela kroppen.



September

Började månaden med en först skoldag och redan då kändes allt kanonas:) Så skolan rullade på.
Fick avslag från FSK ännu en gång.
Jag röstade till riksdagen för fösrat gången i mitt liv. Valet var inte svårt!

Agilityn började och Sessan hade oanade talanger;)
Bokade en resa till underbara Egypten. All inclusive som vanligt.
Äntligen hittade jag mig en LIA plats (gina tricot)


Oktober

Jag började på mitt nya jobb (eller om det var i slutet av sep). gallerix och jag var överlycklig att få lite extra timmar att jobba. Fortsatte även kobba på Lidl.

Åkte till Ullared med tjejerna. 5 gången jag var där för i år. Mestadels av Julklapparna blev klara.
En underbart skön resa till Egypten gjordes men min underbara älskling. En riktig upplevelse att snorkla vill jag lova.





November

Sessan blev sjuk och det gjorde så ont i mattes hjärta, var skönt när plågan var över och nu är allting läkt och fint.
LIA:n på Gina började och jag trivdes väl inte i början, men sista veckan var kanon och det var jobbigt att sluta. Är och hälsar på dem varje vecka:)

Årets Halloweenfest gick vi på oxå. Skojjsigt!
Jossan och Tobbe fick sin lilla Heidi.

December

Jag blev hela 21 år.
Förberedelser för jul, så som julgodis och annat smått och gott.
Gjorde mina första tentor i skolan och jag fick högsta betyg i försäjlning och näst högsta på affärekonomi. Nöjd!
Jobbade en hel del på gallerix i december månad.
Jag och älsklingen firade 4 år tillsammans och 6 månader som förlovade:)

Julen 2010


Blev ett väldigt långt inlägg men det är mest för min egna skulle så man kommer ihåg lättare det gågna året:)


Kommentarer
Postat av: Linda

Verkar som att lyckan vvar på rätt sida lite mer efter förlovningen ungefär.



Tänker faktiskt på Nala ibland, kommer ihåg hur supermysig och snäll den hunden var. Och att förlora en familjemedlem är någonting hemskt, får hoppas du har många fina minnen av honom..



Men att ha testat på olika jobb, förlovat sig, semestrat och börjat plugga låter jättebra. Skål för att detta året blir suveränt!! :)

2011-01-06 @ 23:48:10
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0