Biskvier med hallonfyllning och vit choklad på toppen

Bottnar:
300 g mandelmassa
1 äggvita
1 msk strösocker

Fyllning:
100 g smör, rumsvarmt
1,5 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
3 msk hallonsylt
4 droppar röd karamellfärg

Topping:
150 g vitchoklad
1 klick smör

Gör så här:
*Riv mandelmassan och blanda med äggvitan och sockret tll en slät smet.
*Lägg ut på en bakplåtsklädd plåt och tryck smeta ut till cirklar, inte för tjock, och inte för tunn.
*Grädad i ugnen i 175 grader i 15 min.
*Vänta tills bottnarna svalnat helt.
*Blanda alla ingredienser till fyllningen och bred på. De ska vara "toppigast" i mitten.
*Ställ in i frysen i minst 1 timma.
*Hacka chokladen och lägg i en skål som du sätter över sjudande vatten. Smält alltså chokladen i vattenbad och lägg i en klick smör.
*Ta ut kakorna ur frysen och doppa en och en i chokladen så att den täcker den hallonröda fyllningen.
*Låt stelna på bakplåtspapper och förvara biskvierna i en burk med tätslutande lock.

 

Blev väldigt nöjda med dem. Första gången jag gjorde biskvier




Kommentarer
Postat av: Linda

Dem där gör jag på tisdag kväll!! De ser jättegoda ut, visade dem för mamma också som höll med :)



Jag bor i galgamarken numera, så jag kan gå in till stan på 15 minuter!

2010-05-11 @ 01:18:36
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0